Norrländsk vargtass

Varit en körig dag idag fast ändå har jag inte hunnit med det jag ska. Gruppade till fyra, sen hem och då tänkte jag packa å duscha å plugga. Pluggningen har jag inte gjort än och det är inte färdigpackat heller. Finns så mycket annat spännande som kommer emellan. Jaja, till Mariestad kommer jag ju iaf, även om jag skulle råka glömma något. Spriten är med iaf, det är det som är viktigt (;
   Imorgon är det seminarium mellan 1015-1200, sen hem och packa det sista och greja med naglar. 1630 går bussen mot Mariestad. Har lovat att laga mat till mamma och Marjo. UH, vad har jag gett mig in på? Det är bara att äta det på egen risk.. /:

Iförrgår fick Marcus hem en studentkokbok med recept som är till för oss fattiga studenter. Det fanns även recept på drinkar varav en hette norrländsk vargtass. Recept och tillagning lyder som följer:

9 cl Vodka
1 st lingon

Gör så här:
Häll upp vodkan i ett glas, doppa lingonet jättefort så att vodkan inte hinner få en för fruktig smak.
Avnjut med lite is.

Kommentarer

Här kommenterar du:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0