Gott nytt år!

2009 var ett helt okej år, man säger varje nyår att nästa ska bli det bästa året nånsin men det blir sällan så. I år har jag tagit studenten, flyttat hemifrån och börjat läsa på universitet. Inte så illa pinkat om jag får säga det själv. Nu i efterhand kan jag ibland ångra att jag inte gjorde något roligt efter studenten istället för att börja läsa men jag blir färdigutbildad socionom när jag är 23 år, inte så illa det heller.
   Har även tack vare vistelsen på universitetet lärt känna många nya och helt fantastiska människor men även lärt mig uppskatta de vänner som finns kvar hemma i Mariestad. Socionomutbildningen har fått mig att se saker och ting ur andra perspektiv än vad jag gjorde innan. Lärarna säger att när utbildningen är färdig så är man en helt annan människa än när man först började, jag känner av det redan nu vill jag lova. Vågar man säga att jag har mognat kanske? Tveksamt va ;)
  
Nu sitter jag och skriver på hemtentan, på självaste nyårsafton, känns lite sådär men jag har inte mycket val om man säger så. Blir mat om ca 1½ timme här hemma med fantastiskt sällskap, man lär sig snabbt vilka som verkligen är ens riktiga vänner.
   Ikväll blir det middag igen men hos Malin, sen blir det partyparty. Jag hoppas att den sjukdomen jag känner av inte bryter ut, har varken lust eller tid med något sånt. Får äta ordentligt och dricka mycket vatten så ska det nog gå vägen.

2009 har varit ett år fyllt med kärlek, vänskap och nya bekantskaper och ni vänner som står vid min sida. Ni blir inte av med mig!

Gott nytt år!

Kommentarer

Här kommenterar du:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0